söndag 16 maj 2010

Välkommen!

Med en härlig blandning av veggiemat med inspiration från det råaköket ska jag ge mig an på att skapa en matblogg!

Sedan 2007 är jag en vegetarian som smög mig in i veganvärlden och beslutade så nyligen som Mars 2010 att veganisera mig!
Efter att ha spenderat tid på andras bloggar, fascinerat och suktat, beslutade jag mig för att komma ut på internet och dela matglädjen. Blandar recept allifrån eget ihopslängt till inspiration från fantastiska vegkockars recept.

Mitt matval är en livsstil som jag har valt för att göra någon nytta i vår värld. Djur är fantastiska skapelser, och lika lite som jag tror på vår behandling av dem som produkter i fabriker, tror jag heller inte att vi måste äta dem. Dessutom mår man fantastiskt bra av den friska maten!

Jag hoppas att ni ska finna tilltalande mat här framöver!

LoVeggie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar