måndag 7 november 2011

Bästa Kladdkakan i stan - vegansk och glutenfri

En kladdkaka vill man inte misslyckas med,
samtidigt ska den vara snabb, lätt och delicious.

Det här internetfunna recept är min trognaste vän som
gör vem som helst veganfrälst, och den glutenintoleranta glad i magen! :)

150 g veg. margarin
3 dl glutenfritt mjöl
2 dl Socker
1 dl kakao
3 msk Sirap
1 1/4 dl sojagrädde

Blanda ihop de torra ingredienserna.
Smält smöret, häll ner sirapen i kastrullen och blanda väl,
tillsätt sojagrädde.

Blanda torrt med vätska, ner i smord form
och in i den 175 grader varma ugnen
under max 19 min!

Variera med olika krämer och glasyrer,
och du får en kaka för alla tillfällen!

(chokladkräm -favorit)

5 kommentarer:

  1. vilken snygg header du har gjort!
    hoppas att allt är bra med dig och att du har fått en bra start på 2012!?
    kram

    SvaraRadera
  2. Underbar blogg!! precis en sådan jag letat efter:)

    SvaraRadera
  3. Då testar vi nu så får vi se hur de sen smakar. ;-)

    SvaraRadera
  4. Den var otroligt god och det här receptet räddade mig när jag bjöd på glutenfri tvårätters! Jag använde rismjöl/mandelmjöl istället för glutenfritt mjöl, det är ju glutenfritt.. använde solrosolja. La till en liten mängd salt, lite no egg och en gnutta bikarbonat och sushivinäger, haha . Vilken succé, ska bjuda resten av mina vänner på det! :D

    SvaraRadera
  5. Underbart god, använt detta recept unde rmånga år. TACK 🥰

    SvaraRadera